Een 16.00 dip? Zo voorkom je die!

motivatiespeeches
De beste motivatiespeeches
15 april 2019
Een vergaderagenda stel je zo op!
15 juni 2019
16.00 dip

16.00 dip

Heb je ook last van een 16.00 dip? Als je op werk achter je bureau zit en je een beetje appelig voelt. Je lunch heb je allang achter de kiezen en het is nog echt wel te vroeg voor een avondmaal. De 16.00 dip is algemeen bekend, weet je nog de reclames van vroeger van Cup a Soup?

De kwaliteit is helaas wat minder, maar dat maakt ‘m niet minder leuk! De welbekende 16.00 dip is, naar het schijnt wel echt een marketing truc geweest. Echter is het wel zo dat veel mensen rond dit tijdstip echt wel een dipje voelen. Dus wat doen we daar aan? Wij geven wat tips hieronder.

Gebalanceerde lunch

Als je gebalanceerd luncht dan zal je merken dat je minder snel een 16.00 dip krijgt. Eet je best veel zoetigheid tijdens de lunch? Of eet je eigenlijk te veel en zit je bommetje vol? Dat is vaak juist niet verstandig! Je lichaam moet alle energie gebruiken om het te verteren en dat gaat ten koste van je concentratievermogen.

Het ontbijt niet overslaan

Beginnen we nou echt over het ontbijt terwijl het over een 16.00 dip gaat? Jazeker! Je moet nooit maar dan ook nooit je ontbijt overslaan. Gegarandeerd krijg je trek in zoet en ongezonde dingen en zit je aan een 16.00 dip. Daar ontkom je dan simpelweg niet aan. Zorg dat je ontbijt met gezonde dingen en zorg dat je voldoende eet. Je ontbijt zorgt ervoor dat je lichaam goed kan opstarten ‘s ochtends. Wedden dat je minder een snackgevoel krijgt rond die 16.00 dip?

Eet juist wel een snackje

Als je behoefte hebt aan een snack rond de 16.00 dip, zorg dan dat het een gezonde snack is. Dus een stuk fruit bijvoorbeeld. Of wat snoepgroenten of een handje noten. Al deze etenswaren zorgen ervoor dat je energieniveau op pijl blijft, de gehele dag.

Eet niet de gehele dag door

Zorg ervoor dat je drie grote maaltijden per dag eet en eventueel een stuk fruit of iets anders gezonds tussen de maaltijden door. Maar zorg ervoor dat dit slechts één moment blijft! Het is heus niet erg om toe te geven aan de 16.00 dip, maar als je zorgt dat je een aantal snack momenten inbouwt in de dag, dan heb je er waarschijnlijk al minder last van. Probeer maar!

Heb je een vergaderruimte nodig? Bij Ruimte Utrecht kan je goed terecht! Neem contact op met Ruimte Utrecht om te vragen naar de mogelijkheden voor het huren van een ruimte voor een dag of een dagdeel.

Comments are closed.